Rupert Murdoch’s News Corp. abandoned its $12.5 billion bid for British Sky Broadcasting Group (BSkyB) Wednesday amid growing public opposition to the deal and mounting political pressure over a phone-hacking scandal that has been widening by the day.

News Corp.’s bid to acquire the 61 percent of the United Kingdom’s largest pay-television provider had been shaping up as the capstone of Murdoch’s career. Instead, revelations that reporters and editors at the now-shuttered News of the World tabloid had hacked the voicemail accounts of celebrities, politicians, terrorist-bombing victims and even an abducted teenage girl have sent the media baron into retreat.

This content has been archived. It is available through our partners, LexisNexis® and Bloomberg Law.

To view this content, please continue to their sites.

Not a Lexis Advance® Subscriber?
Subscribe Now

Not a Bloomberg Law Subscriber?
Subscribe Now

Why am I seeing this?

LexisNexis® and Bloomberg Law are third party online distributors of the broad collection of current and archived versions of ALM's legal news publications. LexisNexis® and Bloomberg Law customers are able to access and use ALM's content, including content from the National Law Journal, The American Lawyer, Legaltech News, The New York Law Journal, and Corporate Counsel, as well as other sources of legal information.

For questions call 1-877-256-2472 or contact us at [email protected]